Wildlife in Egmond!


 Hallo lieve lezer!

Dat is lang geleden! Dit komt o.a door mijn wandelvakantie naar Spanje. Daar heb ik geen blogs over geschreven maar wel een reisverslag gemaakt in de app “polarsteps”. Onder mijn eigen naam (Annet Bakker) kan je daar teruglezen.  Als dat niet lukt, laat het me dan weten!

Dit weekend was vrijdag en/of zaterdag de Fjoertoer van Egmond. Samen met mijn oudste dochter en mijn oudste kleindochter hadden wij ons aangemeld voor de 16 km.  Je leest het goed: 3 generaties!! 



Wij werden netjes met de auto naar Egmond gebracht om daar om 17.30 uur te starten. Bij de start konden we eerst het keycord en een cap ophalen. Zo gezegd, zo gedaan!

Het was prima wandelweer. Droog en weinig wind. Dit jaar had de organisatie (Le Champion) nieuwe afstanden en nieuwe routes. Niet dat het veel uitmaakt. Het is donker… maar juist het lopen langs de verlichte huizen, bewoners die vuurkorven aanhebben en je aanmoedigen maakt het leuk.



Het thema van deze editie was Wildlife. Onderweg passeerden we verschillende verlichte beesten etc. De één is natuurlijk mooier dan de ander. Net wat je aanspreekt!




Zo liepen we als een lang verlicht lint onze afstand. Regelmatig een stempelpost en een lekkere versnapering. Zoals de voorgaande jaren ook nu weer de laatste kilometer over het strand. 



Daarna nog een klein klimmetje naar boven om onze laatste stempel èn de pin in ontvangst te nemen.

Voor nu dank je wel voor het lezen en ik vind het leuk als je mijn wandelingen blijft volgen en een reactie achterlaat. 

-x-

Annet


Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Onderweg naar Westerbork.