De Hartstocht


❤️❤️ Hallo lieve lezer! ❤️❤️ 


❤️❤️ Vandaag liep ik een georganiseerde wandeltocht: de Hartstocht! De organisatie was in handen van de Hartstichting. Naast het inschrijfgeld konden wij wandelaars ons laten sponseren. Met het bijeengebrachte geld wordt onderzoek gedaan naar Corona en het hart.




❤️❤️ Vanmorgen had ik eerst andere verplichtingen en daarom vertrok ik na de lunch voor mijn wandeling van 11 kilometer.

❤️❤️ Via de App e-routes kreeg ik een route vanaf mijn huisadres. Leuk! Een stukje bekend terrein maar ook een stuk waar ik nog niet eerder had gelopen. Onderweg virtuele stempelposten en ik kon de hele route luisteren naar Hartstocht-radio. Het was heel goed georganiseerd!

❤️❤️ Vanuit huis liep ik naar Braken en zag daar de wipmolen. Deze zie ik elke dag wanneer ik uit ons slaapkamerraam kijk. Maar dan kan ik niet de vogels op de wieken zien....



❤️❤️ Braken is de provinciale weg N194 of tegenwoordig een deel van de Westfrisiaweg. Na een goede 2 kilometer ging ik linksaf, Wogmeer in. Omdat ik deze route nu andersom liep zag ik heel andere dingen. Een mooie boomgaard met perenbomen. Alleen jammer dat een groot deel van de peertjes in de sloot beland.




❤️❤️ De Wogmeer gaat over in de Kapelleweg en aan het einde van de Kapelleweg weer linksaf, de Noord-Spierdijkerweg op.

❤️❤️ Ondertussen passeerde ik koeien, eenden die de ijsbaan als vijver gebruikten, schapen en heel, veel ganzen vlogen over.



❤️❤️ Moest ik wachten voor de trein en passeerde ik het spoor.



❤️❤️ De Lutkedijk liet ik links liggen en liep rechtdoor, richting Zandwerven. Dit was voor mij een nieuw stuk waar ik nog niet eerder had gelopen. 

❤️❤️ In de berm zag ik hier een enorme paddenstoel 



❤️❤️ Aan het einde van Zandwerven weer linksaf, Kaag op. Hier liep ik op het fietspad onder de bomen door. Ook nu is dit heel mooi, maar moet je je eens voorstellen hoe dat er zomerdag uitziet!


❤️❤️ Kaag gaat over in “onze” Dorpsstraat en dan is het nog een kleine 2 kilometer voor ik weer thuis ben. Het begon alleen op dit stuk te regenen dus heb ik toch nog even mijn regenjack uit m’n rugtas moeten halen.

❤️❤️ Bij de boerderij van Carper het bruggetje over 



❤️❤️ En dan de finish! 



❤️❤️ Het rondje volbracht, een volle stempelkaart en ook een medaille met een leuk bord lagen thuis op mij te wachten!


❤️❤️ Een mooie wandeling, lekker rondje gelopen en weer een nieuw stukje terrein verkend. Gelopen voor een goed doel en volgend jaar ben ik zeker weer van de partij!

❤️❤️ Een hele mooie week gewenst!

❤️❤️ -x- ❤️❤️

Reacties

  1. Leuk zo’n rondje door bekend gebied, waar je toch voor verrassingen komt te staan. En nog voor een heel goed doel ook ❤️

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Onderweg naar Westerbork.

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Wildlife in Egmond!