Een happy hike!

 Hallo lieve lezers!

Als eerste wil ik heel graag het allerbeste wensen voor dit nieuwe jaar en dat je dromen mogen uitkomen!


Via Facebook was ik terechtgekomen bij de pagina "happy hikes nh".  Een wandelgroep die op zondagen om de 14 dagen wandelt.  Nu, in Corana-tijd, wordt er niet in groepsverband gelopen maar kan je alleen of als duo lopen.

Omdat het mij leuk leek om ook eens ergens anders te lopen had ik me aangemeld voor deze happy hike: individueel; maar ik had wel aangegeven dat ik met iemand anders wil lopen. En zo gebeurde het dat ik deze tocht niet alleen liep.

De start van deze wandeling was bij Bad Zuid in Egmond aan Zee. Op het moment dat mijn wandelmaatje en ik aan onze tocht begonnen brandde de vuurtoren nog!


Vanaf hier liepen we een flink eind over het strand. Het was heerlijk! Er stond heel weinig wind en ondanks dat de zon nog niet scheen en het redelijk op tijd was, waren er al best veel mensen op het strand. Voor een bijzondere foto had mijn wandelmaatje een superleuk idee!


Op het strand was genoeg te zien en te beleven. Mensen die hun hond uitlieten, wandelaars, mountainbikers, hardlopers en we troffen ook andere happy hikers! Maar er lag ook genoeg juttersgoed.


In Bergen verlaten we het strand. Mijn wandelmaatje had een thermoskannetje en twee bekers mee. Zo hadden wij, voor mij een onverwachte, heerlijke koffiebreak!




Na onze koffie lopen we weer verder. Eerst een klein stukje door het dorp Bergen en dan door het Parnassia-park. Als we het park uit lopen moeten we verder lopen op het fietspad. Hier moeten we goed opletten want op gegeven moment moeten we afslaan voor de witte paaltjes route.



Tja, en wat er dan gebeurd! Het was heel bijzonder. In het begin leek het wel alsof we alleen op de wereld waren. Eén met de duinen en alles wat er verder groeit. Het was een heel mooi pad met veel rul zand, hoge klimmetjes, bijzondere paadjes en af en toe zelfs een sprongetje om droge voeten te houden.




Het was een prachtig. Af en toe staan we stil om te genieten van alles wat er te zien is maar ook om te kijken waar het volgende paaltje staat. Dat was soms nog wel even een klusje!




Nadat we het witte paaltjes pad achter ons hebben gelaten lopen we eerst nog langs de moestuintjes van Egmond. Sommige tuinen staan helemaal blank en staat de boerenkool en de prei in het water.

Tja, en dan komen we alweer in de bebouwde kom van Egmond. Ondertussen is er een heerlijk zonnetje gaan schijnen en is het behoorlijk druk geworden in het dorp. 

Over de boulevard en langs de vuurtoren lopen we richting de auto die bij de Reddingsbrigade staat geparkeerd. 




Over 14 dagen is er weer een happy hike waar ik ook weer aan mee wil doen. Maar komende zaterdag ga ik eerst met mijn jongste dochter op wandelpad.

Wil je me blijven volgen op mijn wandelingen? Dat kan! Je kunt je (gratis) abonneren op mijn blog wat voor mij natuurlijk leuk is. Net als jouw reactie; ik kijk er naar uit!

Voor nu wens ik je nog een hele mooie week en tot gauw!

-x-

 Annet

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Onderweg naar Westerbork.

Wildlife in Egmond!