Opnieuw een eiland-wandeling!



 Hallo lieve lezers,

Opnieuw een wandeling op voor mij onbekend terrein en weer een wandeling op een (voormalig) eiland!

Afgelopen donderdag liep ik samen met een van mijn vriendinnen op het voormalige eiland Wieringen. De vorige keer dat ik daar liep, liep ik aan de westkant, maar nu was de oostkant aan de beurt.





Onze start was in Den Oever. Daar gingen we met een trap de dijk op en achter de dijk ligt al gelijk de Waddenzee. We liepen eerst richting het westen; tegen de wind in. Een prachtig weids uitzicht over het water. Jammer dat het niet helder was. Maar toch zag je nog wel de contouren van Den Helder.




Zo liepen we een heel eind over de dijk. Gewoon een geasfalteerd pad wat makkelijk liep. Na zo'n 2,5 kilometer keerden we weer om. Dat was ook het moment dat ik er achter kwam, dat ik mijn app MapMyWalk niet had geactiveerd. Dat is jammer voor mijn "wandelspaarpot". Voor elke geregistreerde kilometer in de app maak ik € 0,50 per kilometer over naar een apart spaarpotje van mijn spaarrekening. En ik kan je zeggen; ongemerkt tikt dat lekker aan! Wat ik met gespaarde geld ga doen? Nog geen idee! In elk geval mijn nieuwe wandelschoenen "terugbetalen".




Het weer was deze donderdag niet zoals het was voorspeld. Het bleef bewolkt, maar wel droog en er stond een frisse wind. De winterjas was geen overbodige luxe.




We passeerden weer de trap waar we de dijk op kwamen en liepen door tot de vogeluitkijktoren. Een modern ding in het water. Vanaf daar had je weer een mooi uitzicht op de Waddenzee en de sluizen van de Afsluitdijk. 



We liepen terug over de boulevard van Den Oever. Een vrij nieuw project. Ik denk dat zomerdag het hier best gezellig vertoeven is. Het was nu jammer dat de horeca gesloten was. 




Over de boulevard tot aan de A7 gelopen en toen door het dorp terug naar de auto. Al met al een lekker rondje uitwaaien langs het water. Mijn vriendin liep 7,7 km en ik maar 5,2......

Voor nu wens ik je nog een hele fijne dag. Ik vind het leuk als je mijn wandelingen blijft volgen en een reactie achterlaat!

-x- 

Reacties

  1. Het was een mooi gezellige wandeling zo te lezen , obdanks het mindere weer .

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Onderweg naar Westerbork.

Wildlife in Egmond!