Eindelijk!!!

 Hallo lieve lezer!


Eindelijk!! Na iets meer dan anderhalf jaar “wachten” liep ik op zaterdag 16 oktober weer een door Le Champion georganiseerde wandeltocht. Het was de Amsterdam City Walk. Voor mij de eerste keer dat ik deze tocht liep.



Het geheel speelde zich af, je zal het snappen, in Amsterdam. Samen met mijn wandelmaatje liepen we de 10 kilometer.

Na een voorspoedige treinreis liepen we van het Centraal Station naar het Rembrandtplein. De startlocatie voor deze afstand. Hier kregen we onze startkaart met de 1e stempel, een koekje, werden we nog even op de foto gezet en gingen daarna vrolijk op pad.




Via steegjes en straatjes, over de Kloverniersburgwal en de Oudezijds Voorburgwal liepen we naar het Beursplein voor de 2e stempel op onze kaart. Op dit eerste stuk zagen we een aantal mooie gevelstenen en pandjes…..



Na het Beursplein liepen we via de Jordaan, de grachten, het Rijksmuseum, de PC Hooftstraat naar het Vondelpark. In de Jordaan hebben we de beelden van de Jordaanse volkszanger bewonderd en we liepen langs het homo-monument bij de Westerkerk. 


In het Vondelpark was weer een stempelpost voor de 3e stempel. En toen begonnen we aan het laatste deel van deze tocht. 

Door de buurt van mijn eerste werkgever in Amsterdam-Zuid, over het Valeriusplein, onder de poort van het Amsterdams Lyceum door, langs het monument Indië-Nederland naar het Olympiaplein. 


En vanaf hier het laatste stukje naar het Stadionplein waar de finish was!



Een mooie en leuke tocht met aan het eind een welverdiende medaille. Prima wandelweer, droog en geen wind. Het werd zelfs een beetje warm in de stad met het zonnetje erbij.




Volgend jaar zijn we zeker weer van de partij!


Natuurlijk vind ik het leuk als je mijn wandelingen blijft volgen en een reactie achterlaat!


Tot gauw!

-x- 

Annet.

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Onderweg naar Westerbork.

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Wildlife in Egmond!