We gingen weer!

 Hallo lieve lezers,


Bijna 5 weken nadat we de vorige etappe van het Westerborkpad liepen ging ik vandaag weer met mijn zus op pad.



Ik vertrok vanaf huis met heel mooi en rustig weer. De zon kwam al lekker op en het zou vast een mooie wandeldag worden. 

Onderweg naar ons beginpunt werd het weer alleen steeds minder mooi. Amsterdam zat dik in de mist en op station Hilversum Sportpark, waar mijn zus en ik elkaar troffen, was het behoorlijk fris!

We liepen eerst nog een stuk door Hilversum. Er werd op gegeven moment druk aan de weg gewerkt en was er voor ons een omleidingsroute. Dit was mij niet helemaal onbekend maar toch liepen we daar even verkeerd. Dus, stukje terug en weer door……! 



Na Hilversum liepen we redelijk langs het spoor richting Baarn. Dit was echt een hele mooie route. Dwars door het bos met de prachtige herfstkleuren en ook de zon was weer terug. Onderweg kwamen we nog 2 dames tegen die het trekvogelpad liepen en even de weg kwijt waren. Maar het was echt een feestje om hier te lopen! We kregen het er zelfs warm van!



We liepen langs het station van Baarn en nou had ik gelezen dat hier een horeca gelegenheid zou zijn. Wij zagen alleen de NS Huiskamer. Gelukkig had werkend Baarn lunchpauze dus gevraagd of dit de enige horecagelegenheid was. Nee dus, iets verder door en aan de andere kant van het spoor was ‘De Generaal’ waar we, volgens de mannen, prima konden lunchen.




Nou inderdaad! Heerlijke koffie en prima broodjes kroket! 

We hadden er inmiddels de eerste etappe (07) van bijna 10 kilometer opzitten en besloten om door te lopen naar Amersfoort. Ook hier liepen we weer veel langs het spoor maar nu niet door het bos maar over een rustige weg langs de weilanden. Ook mooi maar toch weer heel anders! Het was duidelijk te merken, dat de zon weer weg was, het waaide hier wat meer, werd frisser maar nog steeds prima wandelweer. 

Al pratende voort lopen we zo naar Amersfoort. Maar voordat we bij het station zijn moeten we eerst nog een heel eind langs de Soesterweg lopen. Deze begon voor ons bij huisnummer 566H en we moesten naar huisnummer 136 voor de Joodse Begraafplaats. Deze was natuurlijk afgesloten want het is vrijdag….


Heel bijzonder zoals deze begraafplaatsen vaak midden in de stad liggen. Na de begraafplaats was het nog een klein stukje naar het station van Amersfoort. Hier waren we mooi op tijd zodat we gebruik konden maken van het voordeel van ons Flex-abonnement van de NS. En hebben we ook etappe 08 volbracht!

In het station bekijken we wat de snelste reis naar huis is: voor mij is dat met de Intercity naar Utrecht Centraal en dan overstappen op de Intercity richting Schagen. Gezellig, want zo konden we tot aan Utrecht nog even samen zitten na onze 19,5 kilometer lopen. 


Ook het overstappen op Utrecht Centraal ging lekker voorspoedig en was ik om 17.15 uur weer in Heerhugowaard waar het donker was en miezerde. Wat hebben wij het getroffen met het weer vandaag!

Samen met mijn zus moeten we weer nieuwe data inplannen om ons pad verder te vervolgen. We hebben er nu 88 van de 342 kilometer opzitten. We kunnen nog even vooruit! 

Voor mij is het heel leuk als je mijn wandelingen blijft volgen en een reactie achterlaat.

Tot gauw!

-x-

Annet.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Onderweg naar Westerbork.

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Wildlife in Egmond!