Het liep weer lekker vandaag!

 Hallo lieve lezers,

Dit weekend stond in het teken van de lentewandeling van mijn eigen wandelvereniging. Zij organiseren 2 x per jaar een wandelweekend waarbij je de mogelijkheid hebt om zaterdag en/of zondag lekker te lopen.

Deze lentewandeling vertrok vanuit het dorpscafé in Abbekerk en omdat ik vaker op zondagmorgen loop, heb ik die traditie maar voortgezet.

Het is eigenlijk helemaal niet zo ver bij mijn huis vandaan, maar eigenlijk kom ik er nooit. We liepen eerst een stukje door het dorp. Best mooi hier! 


Na het dorp over een rustige weg langs boerderijen waar de koeien al heerlijk buiten stonden.


Het is weer een prachtige zonnige dag al is ook vandaag de wind weer fris. Toch gaat op gegeven moment mijn vest echt uit.

Van de koeien lopen we via de bollenvelden….



naar het dorp Sijbekarspel. Onderweg mooie huizen en een mooie beschilderde garage.




Bij de plaatselijke voetbalvereniging is een rustpunt. Koffie en thee zijn verkrijgbaar en we mogen ook gebruik maken van de toiletten.



Ik raak aan de praat met een tweetal dames die samen deze tocht lopen. En zo lopen we met z’n drieën via Benningbroek naar het fietspad langs de A7. Het fietspad volgen we een heel eind. Dit is, naar mijn mening, een wat minder stuk van deze wandeling, maar al pratende voort bereiken we Abbekerk weer. We melden ons netjes af en dan kan ik zeggen: het liep weer lekker vandaag!



Het eerste weekend van oktober 2022 staat de herfstwandeling van de wandelvereniging op programma. Dan wordt gestart vanuit ons mooie Obdam!

Voor nu, dank je wel voor het lezen. Natuurlijk vind ik het leuk als je mijn wandelingen blijft volgen en een reactie achterlaat.

Tot gauw!

-x-

Annet.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Onderweg naar Westerbork.

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Wildlife in Egmond!