Stralend wandelweer

 Hallo lieve lezers,


Op deze stralende zaterdagochtend ging mijn wekkertje weer vroeg! Er stond namelijk een wandeling met mijn zus op de planning.


Met de trein van 8.01 uur vertrok ik uit Heerhugowaard. Vanaf daar had ik namelijk de beste verbinding naar ons startpunt in Wezep.

Al op het station raakte ik met een man in gesprek. Hij ging met een groep lopen rond de Ankeveense plassen en als het goed was, trof hij in de trein een aantal andere wandelaars.

Het was al gezellig druk in de trein. Veel mensen die een dagje naar Zandvoort - Max Verstappen kijken - op het programma hadden. Ik raakte in gesprek met een andere dame die afgelopen zomer Nijmegen had gelopen maar vandaag de Airborne Mars in Oosterbeek liep.

Na station Sloterdijk was het ineens heel stil in de trein. Ik reed door tot Amsterdam Centraal om daar over te stappen richting Amersfoort. Perron 1 en 2 waren voor de Zandvoortgangers; wat een drukte heerste daar….



In Amersfoort troffen zus en ik elkaar en reisden we gezellig het laatste stuk samen naar Wezep.  We zaten in de stoptrein en dan heb je pas door hoeveel kilometer we al hebben afgelegd. Elke keer zeiden we tegen elkaar “kijk, hier hebben we ook gelopen..”.

In Wezep aangekomen was het eerst tijd voor koffie. Gelukkig was vlak bij het station een horecagelegenheid waar ze heerlijke koffie en appeltaart hadden. Wij hebben namelijk een beetje de slogan “zonder koffie, geen kilometers”.



Na de koffie gingen we op pad. We liepen Wezep uit en belanden op de Wezepse heide. De heide was alweer bijna uitgebloeid en onderweg werden we opgewacht door een groep grazers. Gelukkig lieten ze ons met rust!


Over de A50 liepen we zo naar Hattem. Een Hanzestad maar ook een vestingstad. Door de poort gingen we de stad binnen


Leuke oude straatjes en ook hier een heel gezellig centrum vol met terrasjes. Omdat we nog geen trek hadden liepen we door. Langs de synagoge, die dicht is op zaterdag, 

We lopen Hattem uit en komen dan in de buurt van de IJssel. We zien Zwolle al liggen! Maar eerst lassen we een korte pauze in voor onze lunch. We hebben inmiddels zo’n 10 kilometer in de benen en hebben er nog 6 te gaan.

Deze kilometers zijn grotendeels langs de IJssel en haar uiterwaarden en via het fietspad naast de spoorbrug gaan wij de IJssel over.



Het is heerlijk lopen. Het is wel warm maar er staat ook best een behoorlijk wat wind. Sowieso is lopen in de buurt van water wel mijn favoriet. Via de wijk Katerveer en langs het Willemskanaal lopen we de stad Zwolle in. Geen industrieterrein waar we doorheen lopen dit keer. En zo komen we aan bij het station waar de trein al klaar staat.


In de trein is het heerlijk koel en we hebben echt een fantastische verbinding. Rechtstreeks van Zwolle naar Amsterdam Centraal waar ik kan overstappen op de trein naar Heerhugowaard en zus kan zelfs blijven zitten tot Den Haag!

We zijn het er over eens, dat dit een van de leukste etappes was. Lekker afwisselend! Ondertussen hebben we al bijna 200 kilometer van het pad gelopen. We zijn ver over de helft. Vandaag hebben we weer 16,5 kilometer in de benen.


Voor nu, dank je wel voor het lezen en ik vind het natuurlijk leuk als je mijn wandelingen blijft volgen. En weet, reageren mag!


Tot gauw!

-x-

Annet



Reacties

  1. Dat was weer een mooie wandeling en gelukkig reed de trein. Dank weer voor verslag en foto’s super 200 km hoeveel zijn er nog te gaan?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Onderweg naar Westerbork.

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Wildlife in Egmond!