Stappen zetten!

 Hallo lieve lezers,

Dit mooie herfstweekend was ik niet alleen op zaterdag aan de wandel maar ook op zondagmorgen trok ik mijn (nieuwe) wandelschoenen aan. Voor mij een goede training voor volgende week; kan ik ook meerdere dagen achter elkaar lopen?

Met Marjon Aker van @HappyHikes.nl had ik afgesproken bij het “putje van Heiloo” voor een netwerkwandeling. Wij zijn beide startende ondernemers en Marjon wil graag haar Happy Hikes gaan uitbreiden met “special edition” ter gelegenheid van bijv. een bedrijfsuitje, activiteit met een vriendengroep of familiedag etc. Ook ik wil mijn werkzaamheden als budgetcoach uitbreiden en al lopende komen er mooie ideeën naar voren.


Zoals gezegd begonnen we bij het putje van Heiloo en liepen vanaf daar naar de Abdij van Egmond.

Bij de Abdij bezochten we de broederbegraafplaats. Deze is nog steeds in gebruik. In de abdij  zelf was een dienst aan de gang die hebben we dus niet van binnen gezien.


Het was echt zondagmorgen, heel stil en rustig. Het enige geluid kwam van de vogels en vliegtuigen…

Van de Abdij liepen we naar Onze Lieve Vrouw ter Nood in Heiloo. Een mooi stuk dwars door de weilanden. We konden merken dat het wat later op de ochtend was en ook nog eens heel mooi weer. Wat, met name mij, opviel, waren de vele vliegtuigen die over ons heen vlogen op de aanvliegroute naar Schiphol.

Bij de Onze Lieve Vrouw het putje van Heiloo bewonderd. Eigenlijk is het een bron. Van het water uit de bron hebben we niet gedronken. Dat kan misschien maar één keer! Het verhaal achter de bron is mooi. We bezochten er de Genadekapel.. wat sereen


Daarna nog even door het daarbij gelegen park gelopen. Een rust moment genomen bij de vijver met fontein en weer heel veel paddestoelen gespot.




De Onze Lieve Vrouw ter Nood is de grootste bedevaartplaats in Nederland. De blauwe zusters zijn hier werkzaam en er is tevens een gastenhuis waar je kan overnachten…

Net buiten het park stonden onze auto’s geparkeerd en gingen wij elk weer onze eigen weg om in de komende weken en maanden stappen te zetten met ons eigen bedrijf. Vandaag hadden we in elk geval al 8 kilometer afgelegd - zo’n goeie 10.000 stappen!

Voor nu, dank je wel voor het lezen en ik vind het leuk als je mijn wandelingen blijft volgen. Volgende week vertrek ik naar Spanje om daar vier dagen te gaan lopen.

Wordt vervolgd!

-x-

Annet

Reacties

Populaire posts van deze blog

Onderweg naar Westerbork.

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Wildlife in Egmond!