Brr… het is koud!

 Hallo lieve lezer,


Brrr….wat was het vanmorgen nog donker en koud toen mijn wekker ging! Maar ik moest er uit want eindelijk liep ik weer mee met een Happy Hike!

Om 9 uur verzamelden we op het parkeerterrein van de Poelboerderij in Wormer. Warm ingepakt gingen we met z’n achten op stap. 

Vanaf het parkeerterrein eerst met de trap omhoog en de Prins Clausbrug over. Aan de andere kant van de Zaan weer naar beneden en in de luwte, uit de wind, de eerste toelichting op de wandeling kregen van Marjon. Het wordt een zintuigen-wandeling waarbij ook mooi en lelijk naast elkaar staan. 

Er staat een koude wind als we Wormerveer doorlopen en we ruiken hier de typische geuren van het Zaanse. We lopen door het hele mooie Wilhelminapark waar ik tijdens een eerdere wandeling ook liep om even later langs lelijke fabrieken te lopen. Zie hiervoor mijn blog van 20 augustus 2022; “Een rondje door het Zaanse”.

Zo liepen op Bali (de Balistraat) en in Suriname(straat). Alleen hadden we niet de aangename temperaturen en zon die daar wel schijnt…

Van Wormerveer liepen we naar Zaandijk waar we de mooie koopmanshuizen aan de Langedijk zien. Bij de Julianabrug gingen we weer de Zaan over en liepen we een stukje over de Zaanse Schans.

Onze stop hebben we bij De Kraai. Een deel geniet hier binnen van de warme chocolademelk met slagroom terwijl anderen buiten blijven.

We zijn weer opgewarmd en gaan dan beginnen aan het laatste deel van de wandeling. We lopen een stukje terug en vervolgen ons pad langs de Zaan. Ondanks dat het koud en grauw is, zijn er best wel veel toeristen.

De Zaanse Schans laten we achter ons en voelen nu opnieuw de koude wind op ons gezicht. Vanwege onze toch wat langere stop wordt de route ingekort en lopen we niet meer dóór het Wormer en Jisperveld maar lopen we er langs. We komen aan in Wormer en lopen de Beschuitstoren. Hier hebben we ons laatste verhaal en proeven we de scheepsbeschuiten die Marjon voor ons had gebakken.

Langs het Zwet lopend komen we weer uit bij de Poelboerderij en de parkeerplaats. We hebben een goeie 13 kilometer in de benen en hebben een voldaan gevoel!

En als je nou denkt, hé helemaal geen foto’s; dat klopt! Het was te koud om telkens te stoppen en mijn handschoenen uit te doen. Bovendien kwamen langs plekjes waar ik eerder ben geweest en op mijn blog al foto’s van zijn… 


Het is momenteel een beetje rustig met wandelingen. De Happy Hikes zijn nog maar 1 x maand en het Westerborkpad hebben zus en ik ook even op een laag pitje gezet. Daar gaan we in het voorjaar weer mee verder.

Voor nu dank je wel voor het lezen en tot gauw,

-x-

Annet

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Onderweg naar Westerbork.

Een explosie van stempels! De 6e etappe.

Wildlife in Egmond!